INFORMACE PRO RODIČE – ZÁPIS DO 1. TŘÍD
PRO ŠKOLNÍ ROK 2025/2026

banner zapis 2025 2026

Náležitosti zápisu do 1. tříd dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů

Podání žádosti

Podle § 37 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, je možné podání (tj. žádost o přijetí k základnímu vzdělávání) učinit písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické podobě.

1.  Kdy zápis probíhá?         

-       STŘEDA 2. DUBNA 2025 OD 12:00 – 18:00 HOD V PŘÍZEMÍ PAVILONU C

-          Elektronicky v termínu od 17. 3. do 1. 4. 2025 (do 13:00 hod)

-          K řádnému zápisu se hlásí děti narozené od 9.2018 do 31.8.2019 a děti po odkladu ŠD.

2.  Jakou formou Vaše dítě zapíšete?

  • E-přihláškou na adrese zapisyonline.cz nebo stažením žádosti z webových stránek.
  • Po odeslání vyplněného formuláře evidujeme Váš zájem o školní docházku na naší škole.
  • Dalším krokem musí být vytištění a podepsání žádosti o přijetí (v případě odkladu i žádosti o odklad).
  • O registračních číslech u žádostí, které nebudou podány prostřednictvím elektronického formuláře nebo osobně, Vás budeme informovat telefonicky nebo emailem. Proto vždy udávejte tyto údaje.

3.  Jakým způsobem doručit žádost (žádosti) do školy?

  • Poštou na adresu školy.
  • Umístěním do schránky u vchodu do školy.
  • Emailem s uznávaným elektronickým podpisem na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • Datovou schránkou - ID školy ep6gyca
  • Osobně ve škole (v nejnutnějších případech) – možné jen po telefonické domluvě v úředních hodinách: středa 8:00 – 11:00 hod, 15:00 – 17:00 hod
  • Pokud by bylo podání učiněno pomocí jiných technických prostředků (např. e-mailem bez uznávaného elektronického podpisu), je nutné, aby se zákonný zástupce v úředních hodinách a po předchozí telefonické domluvě dostavil osobně do školy a vyplněnou žádost/žádosti do 5 dnů

Datum a čas podání žádosti nemá vliv na rozhodnutí o přijetí.

4.  Chci žádat o odklad školní docházky.

  • O odklad školní docházky můžete žádat do 31. 5. 2025.
  • O odkladu rozhoduje ředitel školy na základě vyjádření školského poradenského zařízení a odborného lékaře nebo klinického Příslušným školským poradenským zařízením je pedagogicko-psychologická poradna (PPP) nebo speciální pedagogické centrum (SPC).
  • Pokud žádáte o odklad povinné školní docházky, musíte mít tento fakt podpořený písemným doporučením z PPP nebo SPC pro určitý typ zdravotního postižení a vyjádřením odborného lékaře nebo klinického psychologa (písemné doporučení dodat nejpozději do 31. 8. 2025).

5.  Jak zjistím, zda moje dítě bylo přijato do 1. ročníku?

  • Po vyhodnocení zápisu a po společné poradě ředitelů škol bude rozhodnutí o přijetí ke vzdělávání zveřejněno seznamem uchazečů pod registračním číslem na webových stránkách školy a vyvěšením na dveřích budovy školy.

Předpokládaný termín zveřejnění je stanoven na pondělí 8. 4. 2025.

  • Rozhodnutí o přijetí nebudou již zákonným zástupcům zasílána, ale rodiče mohou požádat o jeho písemné vydání na sekretariátu školy.
  • Rozhodnutí o nepřijetí k základnímu vzdělávání budou odeslána poštou.
  • Odvolacím místem pro případy nepřijetí je ze zákona odbor školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Olomouckého kraje se sídlem v Olomouci, Jeremenkova 40a, 779 11 Olomouc; odvolání se podává prostřednictvím základní školy, v níž byl zákonný zástupce s dítětem u zápisu.

6.  Mám nadané dítě. Co dál?

  • Děti narozené od 9. 2019 do 31. 12. 2019 musí mít vždy doporučení poradny. Děti narozené od 1. 1. 2020 do 30. 6. 2020 musí mít doporučení poradny a současně i odborného lékaře.

7. Kritéria přijetí

  1. Přednost při zařazení do naší základní školy mají děti s trvalým bydlištěm v Prostějově sídliště Svobody, což je ze spádového obvodu, stanoveného vyhláškou č. 7/2009 města Prostějova ve znění vyhlášky č. 16/2006, kterou se stanoví spádové obvody základních škol.
  2. Sourozenecká vazba v naší škole.
  3. Ostatní žadatelé o přijetí z nespádového obvodu.

V případě převisu počtu žadatelů v rámci jednotlivého kritéria 2. a následně kritéria 3. se bude o přijetí rozhodovat losováním (doporučení veřejného ochránce práv k rovnému přístupu k povinné školní docházce) Předpokládaný počet žáků k přijetí je 90 a odvíjí se od celkové kapacity školy.

8.  Motivační část zápisu.

V termínu od 17. 3. 2025 do 28. 3. 2025 Vás rádi po telefonické domluvě provedeme naší školou a zodpovíme případné dotazy.

V červnu proběhnou společná setkání přijatých dětí, „školička na zkoušku“ a informativní schůzky, kde budou rodičům poskytnuty veškeré informace. O podrobnostech a termínu budete včas informováni.

9.  Kontaktní údaje:

Základní škola a mateřská škola Jana Železného Prostějov sídliště Svobody 3578/79

796 01 Prostějov https://www.zsjz.cz/ Telefon: 582 302 411 E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

ID datové schránky: ep6gyca

10. Dokumenty ke stažení:podpis zapis 2025 2026

 

V Prostějově 28. 2. 2025 

 

foto zapis 2025 2026


pdf ikonkaŠkolní řád
pdf ikonka+Klasifikační řád

pdf ikonkaŠVP - od 1.9.2024 

pdf ikonka
+ŠVP družina
pdf ikonka+Vnitřní řád družiny
pdf ikonka+Dodatek ŠVP LMR
pdf ikonka+Dodatek ŠVP od 1.9.2024

pdf ikonkaVýroční zpráva 2023/24

pdf ikonkaRozpočet pro rok 2024

pdf ikonkaStřednědobý výhled 24/26

pdf ikonkaRozpočet př. nákl. 2024

pdf ikonkaŠkolní prevent. strategie

pdf ikonka+Desatero bezp. internetu

pdf ikonkaPreventivní program školy

pdf ikonkaGDPR - prohlášení o ochraně osobních údajů

pdf ikonkaCena stravy ZŠ

pdf ikonkaCena stravy MŠ

pdf ikonkaVnitřní řád jídelny

doc ikonkaŽádost o uvolnění žáka

doc ikonkaŽádost o přestup žáka